De boodschap van deze week is een reminder dat het belangrijk is om tijd te maken om je te vervelen, echt te vervelen. Verveling brengt namelijk een diepe echt rust en een diepere verbinding met het leven met zich mee. Vooral wanneer je door de onrust die hieraan voorafgaat heen durft te gaan.

P.S. In de community heb ik ook weer een maandag topic geopend waarin je kunt vragen of ik met je mee wil kijken wat de dubbele getallen of andere signalen van het universum die je tegengekomen bent betekenen.
Het is voor mij het fijnst als je op het topic (vastgezette bericht) zelf reageert i.p.v. in een nieuwe bericht je vraag te stellen. Een nieuwe berichtje kan ik namelijk over het hoofd zien.
Klik hier om naar het topic te gaan.

Of je kunt naar de hele community gaan via de link hieronder:

Ledengedeelte   Community   

 

FavoriteLoadingOpslaan als favoriet

19 Comments

    1. Jes says:

      Hoi Scar,

      Vervelen is geen hobby meer, het is een vaardigheid die ik tot in de puntjes beheers. Dat gevoel heb ik. Ik verveel me zo ontzettend snel, dat is eigenlijk niet normaal meer. Ik kom niet in die rust terecht waar je het over hebt. Daarom denk ik dat ik een soort andere verveling heb, eentje die vrij ongezond is.

  1. Sonja V. says:

    Leuk, ik heb weer wat nieuws bijgeleerd. Bij verveling zoek ik gewoonlijk naar wat andere afleiding, dus zal dit niet meer toepassen en mij blijven vervelen 👍🙏🥰.

    1. Joke S. says:

      Ik geef jess ” gelijk ” verveling is niet leuk. Het gevoel dat er bij hoort OOK niet.

      Het voelt meer als : het niet kunnen laten stromen van mijn creativiteit.

      Verveling geeft daardoor ONRUST geen RUST.

      AAN de andere kant. Het mag er zijn , verveling, je hoeft niet altijd op je best te zijn. MIJN BROER gisteren: Laat de dingen een beetje meer komen zoals ze komen.

  2. Limesha says:

    Video affirmatie: “Ik mag hier zijn en ik ben hier volledig veilig”. 👍

    Goh, ik heb dat eigenlijk niet zo dat ik me verveel, dus kom dan waarschijnlijk ook niet in die rust waar je het over hebt?
    Ik heb altijd eigenlijk wel wat waar ik me me bezig kan houden. Vaak als ik uit bed kom eerst wat MOET-doe dingen (bijv. was opvouwen, iets schoonmaken ed), dan is dat al achter de rug en dan kijken op laptop bijv. naar wat je voor video hebt geplaatst en evt. opdracht. Of de reacties doornemen van wat anderen aangaven (en soms ook niet, omdat ik dan daar even geen tijd voor kan vrijmaken of zin in heb). Dan evt. tussendoor en soms tegelijkertijd TV kijken als ik wat opgenomen heb (heb een hekel aan reclames en met opnemen kun je die doorspoelen). E-mails, whatsapp bekijken en evt. antwoorden. Dan heb je nog dagen dat je afspraken hebt en dan komt de rest erbij of laat ik sommige dingen even. Soms dagen die helemaal anders lopen, omdat ik dan grotere taken op me neem om af te maken.
    Soms kom ik ook wel tijd tekort voor alles wat ik zou willen doen of gedaan wil hebben.
    Tijd gaat vrij snel, heb ik altijd het idee.
    En als ik heel moe ben, dan ga ik ook weleens slapen overdag (als het echt niet anders kan, want moet oppassen niet dag en nacht om te draaien).
    Dus tja… en niet dat ik super actief ben hoor, maar je bent zo al een poos bezig met/achter je laptop/tablet. Speel ook tussendoor nog Wordfeud (om hersenen even aan het werk te zetten op een andere manier).
    Dus tja.

      1. Limesha says:

        Goh, genieten?!? 🤔
        Ik kan wel laatste paar jaren gewoon genieten van lekker mijn dingetje thuis te doen. Lekker ‘s middags, als hubbie rust, achter laptop bezig zijn. Soms creatief op Paint Shop Pro, zoals nu al een paar keer weer door jouw opdrachten, maar anders ook gewoon andere dingen. Of sorteren op de laptop, want soms sla ik best veel op en soms moet je dan weer even sorteren wat weg kan of niet of in aparte mapjes doen.
        Gewoon lekker even in mijn uppie zijn, gewoon in eigen rust zijn (zo min mogelijk storende geluiden, zoals bijv. die irritante kippen…zucht), maar vaak TV aan OF gewoon even niets aan.

        Wordfeud speel ik al jaren (zie nu 14 jaar staan) en met dezelfde personen al tig jaren daarvan. Een paar ken ik uit het leven zelf, maar andere niet. Die laatste, zijn er 2 en krijg je dan weleens een berichtje via chat van Wordfeud, zo grappig. NLers uit andere landen, bleek later. Zo geinig. In begin met wisselende personen, maar sommige werden erg onaardig. Bleek ik tegen vriend en vriendin te spelen en soms blijkbaar de ene eerder een zet gedaan dan de andere en gingen ze zeuren. Daar gelijk mee gestopt, want geen zin een gezeur. Gewoon lekker voor de lol spelen, toch? Geen verplichting, moet gewoon leuk blijven. Soms een paar keer per dag wat zetten en soms maar 1 of 2x, net of ik eraan denk en zin heb. En zo doen hun dat ook. Maar wel elke dag zeker 1 keer.

        Dus ik vermaak me eigenlijk wel. En nu ik hier dat stuk spirituele doe, ben ik helemaal happy. Bij deze dus weer dank u wel.

  3. Daphne S. says:

    Lieve Scarlet,

    Ik ben gewoon soms te moe om wat te doen. Of is het voor mijn lichaam wat te veel allemaal wat ik dan eigenlijk zou willen. Kom ik dan in een stukje verveling? Weet ik niet eigenlijk. Denk het niet. Ik kom dan wel in de rust. Alleen niet alleen in de rust maar zeker ook in een stilte die ik om mij heen en door mij heen kan vernemen. Lieve groeten, Daphne🤍

    1. Het kan zijn dat er dan een beetje verveling komt, maar het kan ook zijn dat de vermoeidheid dan de ruimte in blijft nemen en dat zou helemaal niet gek zijn.
      Dus dan ga je denk ik eerder naar uitrusten en dat is ook helemaal oké <3

  4. José I. says:

    Ja, dat is een goeie. Ik hoor mezelf denken: ‘Ik heb het altijd druk, geen tijd voor’ . Niet dat het gehaast gaat, maar de tijd vliegt voorbij met vaak leuke en nuttige dingen, zoals er o.a. hier bij te zijn. Toch ga ik het binnenkort proberen. Ik denk eerst aan een half uur vervelen, even helemaal niets doen, geen boek, geen puzzel, geen scherm, alleen maar ZIJN. Dat is moeilijk voor mij, geen zittend gat. Ik weet nu al dat de tijd dan voor mijn gevoel voorbij kruipt en ik onrustig wordt. Een uitdaging dus voor mij om me te gaan vervelen. Maar ik geloof best dat je zo je hoofd écht leeg of leger maken. Wie weet wat er voor terugkomt. Dankjewel lieverd.

Geef een reactie