Ook deze vrijdag wil ik je weer een zelfreflectievraag voorleggen, namelijk de vraag hoe jij jezelf zou omschrijven. Het liefst in een paar alinea’s. Wat zijn eigenschappen die echt bij je horen? Waar heb jij talent voor? Wat zijn belangrijke normen en waarden voor jou?
Het vrijdagtopic, waarin je alle vragen kunt stellen, staat ook weer voor je klaar. 🙂
Klik op deze link om naar het vrijdagtopic toe te gaan.
Of klik op de onderstaande link om naar de volledige community toe te gaan:
Dankjewel.
Ik ga hier nog op terug komen.
Heb hier even de tijd voor nodig.
Ik mag zo werken erg warm toch wel
Ik heb zo rot gedroomd poeh ik moet daar dan echt even van bijkomen.
Dikke knuffel lieverd. <3
Jeetje Scar de hond net uitlaten voelde zowat als een survivaltocht.
Hoe ga ik dit vandaag nou weer doen?
Heb de 8 uursroute haha ik ben niet blij.
Ik ga niet proberen te zeuren maar man man man dit is toch wel weer het andere uiterste hoor.
En denk maar niet dat de oudjes een airco hebben ofzo was het maar waar.
Sterkte lieverd. Succes en rustig aan. Daar is met dit weer alle begrip voor. Dikke knuffel❤️❤️😘
Echt Tara ik kan er zo niet meer tegen de hitte.
De huisjes zijn nu officieel sauna’s
We hebben wel een hitte protocol maar goed er zijn dingen die je niet kunt overslaan natuurlijk.
Je weet er alles van!
Ja i know❤️
En dan serieus een cliënt die aan me vraagt of ik even het gras wil maaien.
Haha, dat gaan we niet doen, veel te warm. (Nu doe ik het morgen hoor, want dit soort dingen vind ik leuk.)
Zegt ze: “Maar er staat toch een windje.”
OMG.
Pufff succes
Sorry lieverd, ik zie nu echt je dit doen in mijn hoofd en dan helemaal onder het gras. 🙂
<3
Hahaha, goed zo.
Mussen vallen dood van het dak, maar volgens haar stond er wel een windje.
Serieus, één blaadje aan de boom wat een beetje heen en weer ging en Jes kan dan wel grasmaaien hoor, hahaha.
Het is een heerlijke cliënt, echt waar, maar je moet haar soms wel een beetje remmen.
Later heb ik Ava opgehaald en kon ze even met Ava knuffelen.
Morgen ga ik grasmaaien, mits het weer het toelaat, maar volgens haar zal het wel weer waaien.
Zondag neem ik mijn encaustic art spulletjes naar haar mee en gaan we aan de slag.
Zo kom ik ook weer aan mijn uren (zo ook met het grasmaaien).
👍😘
Dat is wel heel erg hahaha.
Gelukkig.
Is het toch nog ergens gelukt om te maaien?
Of ben je gewoon lekker creatief bezig geweest?
Zaterdag vond ze het wel te warm om het gras te maaien, haha. Toen vond ik het juist wel gaan. Zondag de hele ochtend creatief bezig geweest, Scar. Was zo leuk. Vanmorgen liet ze me allemaal creaties zien. Ze had zelf de wastekeningen een paar keer uitgeprint en tegen elkaar aangelegd. Dat zag ze mij doen in Canva. Ze had helemaal inspiratie gekregen, vertelde ze. Heerlijk, hè. Ze had genoten zondag en ik ook.
Wat ontzettend leuk. 🙂
Meent diegene dat nu, vraag k me af?
Ik kreeg vorig jaar vd huisbazin ook de vraag om het gras af te doen juist met zo’n hete temperatuur!
Eigenlijk wou ik dit nt maar ze bleef aandringen.
Heb er 2 uur aan gezeten voor n kleine oppervlakte en kreeg de grasmaaier haast nt vooruit.
De grond gaat op en neer in kuilen ook.
Ik draag n mutsje want ik heb alopecia en moet ook voor mn ziekte van Crohn immuumverlagende spuiten zetten ook.
Is n vorm van chemo en na dat gras gemaaid te hebben was ik erg verbrand in nek, en gezicht zo erg dat k er nt kon mee lachen.
Ik mag nt in de zon met die medicatie en dat zei ik haar ook maar zij zei dat het in de voormiddag 11u nog nt zo erge zon zou zijn.
Ja dus wel hoor!
Nadien heb ik haar n mail gestuurd (ze wist telkens n antw toen k zei dat dit nt goed was voor me.) met daarin dat ik dit nt nog n keer wil doen!
Ze had al dadelijk plannen voor n volgende keer en moet je weten dat er n tuinman zou zijn aangesteld hier en die n jaarlijks bedrag krijgt vd tuin.
De laatste keer ik die man zag was het in de winter wanneer hij op 15 min het gras af had gemaaid.
Dat is toch ook iets wat normaal nt gedaan word en is ook nt zo goed voor het gras.
Echt bizar vind k het als die persoon dat nu aan jou vraagt bij dit overhete weer.
Nt doen hoor!
Blijf lekker in je kracht staan Jes. 🤗❤️
Met zo’n mutsje, ook al is het dunne stof is het erg warm.
Wat een heftige (medische)dingen trouwens
Dikke knuffel
Ze mag een beetje geremd worden.
Dat doe ik dan ook.
Mijn cliënten zijn over het algemeen oudere mensen met een vorm van dementie.
Dus ze hebben eigenlijk geen idee meer hoe en wat.
Deze mevrouw is beginnend, maar wist echt niet dat het zo warm was.
Overigens heeft ze vandaag wel afgezegd omdat ze het te warm vond.
Haha, gisteren blijkbaar niet te warm.
Nee hoor, lieverd, het is een schat van een vrouw die een heftige ziekte heeft.
Dus hele andere situatie vergeleken met die van jou.
Dikke knuffel
Het is veel te warm.
Heel veel succes lieverd. <3
Is het gek dat er niet zoveel komt of dan denk van dat ga ik toch niet delen?/moeite hebben om het te delen?
Nee hoor. Je laat mensen hiermee echt naar binnenkijken. En ik vind het ook zo bepalend. Als het opgeschreven staat. Terwijl we daarna al weer veranderd zijn. 😉😘❤️🌞
Ja psies!❤️
Moeite met delen. Herken dat wel hoor Jes.
Ik heb het ook opgeschreven (dat ging dan nog, incl. mijn minpunten), maar dat delen, daar ben ik nog over aan het stoeien.
Dus snap het zeker.
Vervelend dat je een rot droom had. Knuffel en hopen op betere dromen.
Veel liefs en alvast een mooi, positief weekend met veel mooie dromen en verwonderingen.
Dankjewel!
Je hoeft het ook niet te delen lieverd. 🙂
Je mag het ook gewoon voor jezelf doen en houden. <3
He lieverd, wat leuk.
Ik kan dit doen door te beschrijven hoe ik hspl ervaar. Ik ben iemand die elke dag de video bekijkt in de ochtend, ik schrijf de meditaties en healingen in mijn agenda zodat ik weet in de ochtend dat ik na mijn ochtendroutine blijf zitten voor de meditatie. (Plannen)
Ik doe wat ik zeg dat ik doe. Ik ben trouw. Ik ga aan waar ik aan begin. Omdat ik lid ben van hspl doe ik moeite om alles wat hspl aanbiedt mee te doen. Toen ik vroeger meedeed wilde ik ook andere mensen steeds “helpen” en mijn visie op hun stukken delen. Ik ben hier nu echt voor mezelf. Het is een cadeautje maar ook iets wat ik aanga. Door mee te doen zeg ik ja tegen de energie van de maand en kom ik daarin dingen tegen. Dat hoort er voor mij bij. Daarom probeer ik wel goed te kiezen waar ik aan meedoe omdat ik dus zo in elkaar steek. Als iemand iets aan mij vraagt dan geef ik antwoord. Ik laat berichtjes niet open. Ik vergeet anders te reageren en ik wil mensen het gevoel geven dat ik ze zie. Ik werk aan vertrouwen. Vertrouwen hebben dat dat ik veilig ben ook als ik onveilig ben. Dat ik ben. Gewoon zijn. Ik probeer mezelf als belangrijk voor mezelf te zien. Dus ga steeds meer mee met eerst voor mezelf zorgen. Soms heb ik het te druk en dan laat ik berichtjes en andere mensen en zorg ik voor mezelf. Mijn kinderen staan altijd voorop maar ook daar ga ik steeds meer mezelf voorop zetten. Als ik niet voor mezelf zorg dan kan ik niet voor andere zorgen. Dan wordt het iets wat ik doe voor mezelf dus dan zorg je nog niet voor een ander. Bijv als ik eigenlijk geen zin heb iets te doen voor de kinderen en ik doe t toch dan doe ik het om af te strepen niet echt uit liefde. Ik denk dat we onszelf zo vaak voor de gek houden. Zo kun je ook afchecken en voor jezelf zorgen dat heb ik lang gedaan.
Ik wil dat andere zien hoe eerlijk ik ben en reflecterend. Hoe mijn visie is en dat ik die niet alleen uitspreek maar ook laat zien. Hoe wijs ik ben. Verder mogen ze weten dat ik er ben ook als ik er niet ben. Dat ik van ze hou aan ze denk. Ik probeer dat te laten weten maar doe dat alleen als ik dat zo voel. Ik hou van mensen, dieren, de aarde maar ben erg op mezelf en doe dat op mijn eigen manier. Ik ben vegan voor de dieren, mijn hele leven al vegetarisch. Volgens mij omdat ik in een vorig leven niet goed met dieren ben omgegaan. Ik zorg in dit leven dus voor de dieren door ze vrij te laten.
Ik ben graag met authentieke mensen en daarom zorg ik voor jonge kinderen. Ik probeer zo goed mogelijk met de aarde om te gaan maar wel nog plezier te beleven want ervaren is de afspraak die we hebben met de aarde. Nou heel verhaal🤣🌞❤️😘😘😘
Ben benieuwd naar iedereen. Fijne dag allemaal en Scarlet ik vind jou niet zozeer gesloten maar op jezelf en misterieus, magisch❤️❤️❤️
Mooi hoor TaraV en ja, soms MOET je dingen (ben daar ook weleens mee aan het tegenaan schoppen, maar tja.. sommige dingen moeten nu eenmaal).
Doe wat je zegt en trouw. Mooie herkenbare eigenschappen.
Een heel belangrijks is inderdaad eerst voor jezelf zorgen, omdat je anders niet goed voor de ander kunt zorgen. Ook eentje die ik in de loop van de jaren geleerd heb.
Dank je wel voor je stuk.
Fijne dag en alvast een mooi, gezellig weekend.
🙏🌞😘
Prachtig lieverd en stiekem lees ik hier ook heel veel van je ontwikkeling in. 🙂
Heerlijk zo’n ‘heel verhaal’.
Dankjewel! <3
Video affirmatie: “Ik ga steeds meer van mezelf houden. Ik ga mezelf steeds meer liefde geven”. 💗❤️💗😘
Hoe zou je jezelf omschrijven?
Tjeee, wat een opdracht. Noem het maar een kleine opdracht 😋🤣😂.
Ondertussen wel uitgewerkt in Word (een lang verhaal geworden), maar weet nog niet of ik dit hier/community wil delen.
Voor diegene die de video gekeken heeft en de vragen even op een rij willen.
Bij deze:
Opdracht omschrijf jezelf.
Ik ben (noem je naam) …. en mijn kerneigenschappen zijn……
Wie ik als mens ben is….
Wat zijn de belangrijkste normen en waarden voor mij?
Waar ik een talent voor heb is…
Hoe ik graag zou willen dat de buitenwereld mij ervaart is…..
Wat ik graag voor mezelf ben is……
Haha je kan hem zo klein of groot maken als goed voelt denk ik. 🙂
Het enige wat je ‘moet’ doen is wat goed voelt voor jou.
En dat je er voor jezelf iets aan hebt. 🙂 <3
Met MOET dingen bedoel ik bijv. het huishouden, de was etc. Dat zijn nou niet zo van die dingen waar ik denk… jippie.. gezellig, leuk, even doen. 😉😂
MAAR ik kan wel heel erg genieten als het weer gedaan is en bijv. lekker weer fris ruikt.
Of als dingen fout lopen bij instanties bijv. dat je dan weer in actie MOET komen wil je het rechttrekken. Je kunt het natuurlijk ook laten, maar als dat de situatie verergert, dan is dat ook niet iets wat je wilt. Dus MOET je soms wel even in actie komen. Dat is tijdrovend vaak en dat is dan ook weer dat ik denk.. goh,.. die tijd had ik liever dit of dat gedaan. 🫣Maar goed, als na veel moeite (want dat is vaak waar het wel op neerkomt, dat je er best veel tijd en energie aan kwijt bent) gelukt is, dan is dat ook wel weer een goed gevoel.
Leven bestaat helaas niet alleen uit leuke dingen doen.
Wat de opdracht betreft is het toch een flinke lap tekst geworden bij mij (en dat vond mijn partner ook. 🫣😉. Een goede 1,5 A4 in Word.
Denk wel dat als je dit nog eens over een poos doet, sommige dingen waarschijnlijk weer anders zijn???
En ja, heb er zeker wat aan, want is toch even naar jezelf kijken en voelen en kijken wat je zou willen zijn en bent etc. Ik vond het wel leuk om dat uit te voeren. En jouw voorbeeld was super, want sommige dingen, vond ik nl. ook. Dus dat is dan leuk. Zag wel dat de transcriptie niet alles even goed neerzet, dus heb dat even overgenomen en toen nog een keer de video op wat langzamere snelheid afgespeeld, zodat ik het aan kon passen.
Vind jou zeker een warme persoonlijkheid, maar ook kundig, levendig, breed georiënteerd, om zo maar een paar te noemen. En dat stukje geslotenheid heeft volgens mij iedereen wel, want bij een ieder is toch iets wat heel diep van binnen zit en ook soort van bescherming ook nodig heeft. Ook een stuk mysterie dat binnen een ieder zit.
Bedankt voor je reactie… en fijn weekend.
Je bent dus heel erg goed in het terugschakelen naar positiviteit. 🙂
Dat is dus wel heel mooi en uitgebreid geworden.
Zeker, daarom herhaal ik dit soort dingen eens in de zoveel tijd.
<3
Dankjewel!
JES en Tara jullie zijn GEWELDIG.
❤️🩹❤️🩹⭐️⭐️⭐️❤️🩹❤️🩹
❤️🙏🤣🌞🏵🌸