Deze derde les is een stukje korter geworden, omdat ik in de vorige les al de ‘bowl methode’ met jullie heb gedeeld. Daarom staat in deze les de ei-test centraal. Hiermee kun je achterhalen of je vervelende energie in je aura draagt. Je kunt het ook gebruiken om de energie in een ruimte te checken.
Ik heb ook weer een werkboek voor je gemaakt.
Hierin heb ik de belangrijkste dingen voor je uitgeschreven.
Via de onderstaande knop kun je dit deel van het werkboek downloaden:
Download het werkboek
Vergeet je ook niet het zondag topic in de community te bekijken? 🙂
Hierin vraag ik waar jij je de komende week op wilt gaan focussen, wat je intentie voor deze week is.
Klik hier om naar het topic te gaan.
Bedankt Scarlet. Voor het uitleggen. En het mooie werkboek.💕❤️🩹💞
Mag ik hier even vragen : ik zie vaak, in mijn aura? Kleine zwarte “wolkjes” van boven naar beneden schuiven. Niet veel maar dan een paar. Of lichtpuntjes ( Als sterretjes) die maken mij blij. KAN DAT OOK ENERGIE ZIJN?
Dat kan zeker energie zijn lieverd.
Het kunnen ook kleine eiwitten die van nature in je oogvocht voorkomen zijn, maar dat kan ik zo niet inschatten. <3
He lieverd. Hier is het 30+ graden🌞🤣 toen je de video opnam was het koud zei je. Echt Nederland, ene moment koud andere moment stikheet🌞🤣
Ik denk aan een water ritueel. Ik heb ooit met de kinderen 2 potjes met bloemen en kruiden in water gedaan. 1 potje zette ik in het licht en vertelde we mooie woordjes tegen en de andere stond in het donker en deden we lelijk tegen. Na een week was het potje met lieve woorden en licht stralend helder en rook lekker. Het potje wat donker stond en we lelijk tegen deden was troebel en stonk.
Daarom wil ik nu mijn intentie voor mijzelf, mijn gezin en huis nieuwe energieen verwelkomen. Vrijheid, blijheid, liefde, geluk en plezier. Ik vind dat mooi voor de vakantieperiode en de zomer.
Ik ga een vaas met water vullen, daar bloemen, lekkere geurtjes, kruiden in doen. Die zet ik op tafel waar we samen eten en wij hebben het altijd zo gezellig aan tafel. Die energie zal dan een boost geven aan mijn ritueel.
De kinderen en ik mogen er elke dag wat aan toevoegen, een woord, of iets in het water doen. Mijn intentie leg ik met een briefje onder de vaas.
Echt helemaal zin in.
Ik ga het wat later in de week doen als mijn ritueel voor de zomerwende helemaal uitgewerkt is. Die energie is goed voelbaar.
Dit is nu al een van mijn lievelingsmaanden bij hspl geweest. Heerlijk. Ik bloei letterlijk op van al die rituelen en om op deze manier met mijn energie bezig te zijn en mezelf te helpen.
Dikke knuffel fijne dag 🌞🌸🏵💐
Wat leuk TaraV. Word je helemaal blij van.
Dat vb van de 2 potten is ook terug te vinden in de theorie van Masaru Emoto
https://www.dinekevankooten.nl/archief/masaru-emoto-water-experiment/
vond het hier wel mooi en uitgebreid uitgelegd.
Daarom zijn woorden tegen onszelf en tegen anderen zo belangrijk om die positief te houden, omdat wij als mens ook grotendeels uit water bestaan. 😉
Even gekeken op internet, want kon me ook herinneren dat er iets met planten was en kwam toen rijst tegen:
https://www.tamarcoaching.nl/blog/het-rijstexperiment/
Er zijn er ook waar ze het met een appel uitvoeren en later de appels opensnijden. Diegene waar lief tegen gepraat is is mooi van binnen en die andere dus niet.
Heel apart, maar geeft wel wat aan.
Eigenlijk zouden we allemaal liever tegen elkaar moeten zijn, maar helaas is de wereld nog niet zo ver.
Fijne zondag en bedankt voor het delen. Zoooo leuk
Het is zo warm inderdaad. 🙂
Haha ja het was vorige week echt even koud.
Wat mooi om dat zo te testen.
Dat klinkt heel erg goed. 🙂
Dikke knuf!
Dat is zo fijn om te horen. <3
Ha Scarlet, Ik heb je hulp nodig bij het verzamelen 🙂
ik had van alles verzameld bij de intentie “aantrekken van gemak in mijn leven”. Het is een intentie die steeds weer terugkomt in mijn leven. Maar… ik heb last van mijn linker schouder. Wat ik ook graag wens is de ballast/verantwoordelijkheid van mijn moeder ( voorouderlijn van mijn moeder) loslaten. Ik herinner me dat zwarte rijst kan worden gebruikt voor om voorouders te eren ( maar kan het nergens meer terug vinden!). Het leek me mooi een schaal met zwarte rijst en een witte kaars. 🙂
Als runen zou ik kiezen voor Othala en Algiz.
Ik kwam verder ook uit op kruiden die ik had uitgezocht voor meer gemak. Salie, rozemarijn ( mijn favoriet), ook lavendel en rozenblaadjes ( om liefde toe te voegen). Mijn moeder hield van lavendel.
Kristal onyx ( heb ik naast mijn bed liggen) en amethist ( ligt ook op mijn nachtkastje, haha).
Wat denk je, is dit een combi?
Ik raak een beetje in verwarring omdat ik wat wil loslaten ( ballast moederlijn) maar ook wil aantrekken (gemak). Het past ook wel echt samen bedenk ik nu want er zal mee gemak ontstaan als ik die ballast loslaat.
Schrijven doet ook echt wat. Ik herinner me nu dat ik een familieopstelling deed voor meer gemak in mijn leven en dat ik mijn moeder en controle, heb opgesteld.
Snap je me? 😉
Liefs,
Nicole
Hey lieverd,
Je hebt al heel veel moois verzameld. 🙂
Heb je toevallig ook een jade ergens liggen? Die zou mooi passen bij het aantrekken van gemak/balans/geluk.
Onyx past mooi bij het loslaten van de energie van anderen.
Ik zou voor het loslaten eigenlijk een combinatie van tijm en rozemarijn gebruiken. Salie voelt iets te intens voor mij, maar dat kan voor jou anders voelen.
En voor het gemak rozen, kamille en lavendel.
Rune zijn perfect.
En rijst is de perfecte basis, het maakt niet uit welke rijst.
Maar is het misschien fijner om een bowl met rijst te maken voor het aantrekken van gemak?
En een korter kaarsritueel te doen voor het loslaten van de energie? <3
Ik loop een beetje achter. Maar net de ei energie reiniging gedaan. Heel bijzonder dit. 1 sliertje omhoog, ik weet wel van wie maar is gelukkig niet heel sterk meer aanwezig. Dankjewel voor fijne uitleg en weet dat ik iedere x aan ‘t genieten ben als ik bezig ben met de rituelen.
Het heeft geen haast lieverd.
Dat is zo fijn!
En dat is helemaal leuk om te lezen. 🙂
Dankjewel lieve Scar, ik weet dat het geen haast heeft en toch krijg ik een klein beetje schuldgevoel omdat jij er alle moeite insteekt en het mij nu even vanwege wat minder tijd niet lukt. Dit gevoel komt ineens naar boven bij het lezen van je antwoord. Ik dacht dat ik dit niet meer had en ga er even mee zitten. Voelen. Meestal overheerst er dan een beetje een gejaagd gevoel (nee, nu niet alles in slowmotion met deze temperatuur) maar dit kleine beetje schuldgevoel zit er dan toch nog onder. Bijzonder. Een laagje dieper dankzij jou. Thanks. Waar een hittegolf allemaal niet goed voor is.
Ik snap je schuldgevoel lieverd. Maar hier hoef je alleen maar te ontvangen wat precies op dit moment past. <3
Wat kan er toch veel loskomen. <3
Dankjewel lieverd!
Dank je wel voor het meedenken, Scarlet! En dan gebeurt er iets wat me met creatieve dingen vaak gebeurt. Al de informatie (ook waar ik niet bewust van ben) komt bij elkaar, zorgt voor een soort kortsluiting en dan ontploft er een idee. Dus… dit heb ik gedaan:
Intentie: ik laat met liefde de ballast van de voorouderlijn van mijn moeder los.
Een spiegel van mijn moeder. (dacht dat ik die naar de kringloop had gebracht) en leeg kruidenpotje als vaasje ( deed mijn moeder), ik heb een lief boeketje gemaakt. Ik had geen Kamille maar wel moederkruit ( mooi he?), lavendel ( hield ze ook van), rozemarijn, citroentijm, bloemetjes van de oost Indische kers ( plukte mijn moeder eens voor mij). Echt een lief boeketje a la mijn moeder. Het lijkt de deur naar mijn voorouderlijn te openen.
Ik heb de Akasha Kronieken geopend ( zoals ik dat in een weekendtraining heb geleerd) Daar stonden 7 generaties moeders, in bruine, sombere kleding, op een rij, mee te kijken.
Ik heb hardop de kruiden en hun betekenis benoemd. Toen vielen er 2 ronde ?? uit de kruiden. Ik zag ze als schattige slakjes op de tafel. Oké, dacht ik, rustig aan. Ik heb geen haast ( voelde een beetje tijdsdruk).
De runen staan onder het vaasje.
Het voelde zo goed. Ik merkte ook echt de energie met mijn handen.
Na het ritueel merkte ik dat mijn voormoeders niet meer in bruin gekleed waren maar vrolijker kleuren. Ik dacht: jullie zijn ook vrij. Doe je haar los, schop je schoenen uit. We dansten om de spiegel met vaasje. Het voelde als een hele sterke verbinding. Prachtig.
Toen kwamen ze om mij heen staan. Zucht. Als steun en vol liefde.
Ik voelde me (eerst tranen) ontspannen. Het was rond.
Een prachtige ervaring. Het vaasje met spiegel staat nog tot… ik merk het wel.
Dank je wel voor je inspiratie!
De foto’s kan ik hier niet plaatsen? Doe ik in de communitie.
Liefs,
Nicole
O ja, ik maakte de foto op 13.31 uur. Heeft dat ook nog betekenis??
Dat gaat over verbindingen die in balans gebracht worden, dus dat past helemaal. 🙂
Dat is zeker passend! 🙂
Graag gedaan mooi mens.
Wat prachtig!
Heerlijk!! 🙂
Het ziet er ook zo vrolijk uit wat je gemaakt hebt. En ergens zit er ook een hele oude energie in. <3
Klopt, die oude energie voel ik ook.
Ik geniet nog van de hele opstelling die in de kamer staat.
liefs, Nicole
🙂